niin

niin

Klik

17 Jun 2015

PUASA 2015








Assalam peeps,









Rajin pulak kan aku dok update entry, macam biasa la, time nak exam laa, dia rajin nak buat benda lain, ni pon dok tengok Gossip Girl season 5 tadi. Zzzzzz. Okeh, berbalik ke tajuk entri nih puasa 2015, ehemm. esok dah start puasa. First time ever dalam hidup aku, aku puasa bukan dekat rumah, selalunya aku akan puasa dulu kat rumah, even dari zaman aku sekolah dulu time pernah duduk asrama sampailah matrik, mesti puasa dekat rumah dulu.



Rasa stress and tak best sebab opening puasa kat sini, kat kampus yang basically aku ni macam makan pon tak cukup. Makan yang dalam polistrin, zzzz, aku tak kisah makan dalam polistrin tapi sepanjang sem, muak la bagi  aku. Kalau kat rumah heaven gila, sini ;\\ nak cakap pon sadis. Dan sambil doik typing nih, aku ras lapar, nasib tadi dah turun KK pi beli nasi and roti bekalan shur. Esok aku ada exam kot petang lagi.



Rindu nyaa kat rumah, kat family semua. Time bulan puasa la semua dapaat gather satu meja, abang ada, bang cik, aku, ami, farah, faris and kadang-kadang tu cousin dengan mak bapak sedara aku mai rumah, bukak sekali.



Aku of coz dok kira calendar ja, ada lagi 19 hari lagi kena spend before dapat balik to my beloved home. Rindu nak buat terawih kat masjid kat rumah, rindu pi bazar ramadan yang everything ada from A to Z. Doa lah bagi aku tak separa mati puasa kat sini, aku sahur dah la tak samamacam kat rumah. Kat rumah aku wajibbul ghunnah makan nasik, sini nak telan apa, meja je lah besaq T.T Sahur roti je lah sini ;(



BTw,   ~~SELAMAT BERPUASA ~~ semua dan untuk aku jugak, harap dapat puasa penuh tahun ni dan puasa berkat. Aminn 









LOLs bye peeps, nak makan sambil tengok Gossip Girl plus nak study dah. Btw do comment if u guys pon puasa kat kampus or somewhere bukan kat rumah :)






10 comments:

  1. salam ramadhan dear :)

    Do visit me :
    http://duniamahabbah.blogspot.com/2015/06/students-assignments.html

    ReplyDelete
  2. Selamat menunaikan ibadah puasa ...sahabatku :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tima kasih sahabat , selamat berpuasa jugak :)

      Delete
  3. Alhamdulilah, saya puasa kat rumah jer. Salam ramadhan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puasa kat rumah tu lah yang paling bestt, btw salam ramadhan :)

      Delete